Suplementy na stawy – nie tylko dla sportowców

admin

Suplementy na stawy – nie tylko dla sportowców
Zagłosuj

O stawy należy dbać od młodości i nie tylko wtedy, gdy intensywnie ćwiczymy. Nie tylko intensywny trening na siłowni może przyczynić się do uszkodzenia stawów. Do uszkodzenia stawów dochodzi także, a może przede wszystkim, wskutek pasywnego, siedzącego trybu życia oraz otyłości. Należy więc znaleźć złoty środek w aktywności fizycznej aby wiedzieć jak wspomóc regenerację stawów. Stawy uszkodzone bardzo trudno się regenerują. Dlatego też ważne jest aby tak zaplanować ćwiczenia aby uniknąć kontuzji. Z kolei stawy dobrze odżywione i będące w dobrej kondycji będą bardziej odoporne na kontuzje i urazy.

Z pomocą przychodzą tu suplementy na stawy, które będą przeciwdziałać chorobom stawów. Duże właściwości regeneracyjne dla stawów mają glutamina i chondroityna, które występują w owocach morza. Do problemów ze stawami przyczyniają się także niedobory siarki, która chroni stawy przed rozwojem zmian chorobowych. Dlatego  suplementy na ochronę stawów powinny zawierać siarkę. Na stawy dobrze działają również tran, kolagen i kwas hialuronowy.

Osoby uprawiające intensywne treningi są szczególnie narażone na obciążenie i urazy stawów. Mięśnie znacznie szybciej przystosowują się do intensywności treningów. Natomiast stawy wymagają więcej czasu aby odpowiednio zregenerować się po treningu. Kondycja stawów zależy od wielu czynników jak wiek, zakwaszenie organizmu, niedobory żywieniowe. Na stan stawów mogą również niekorzystnie wpływać nieprawidłowe diety, błędy żywieniowe jak na przykład przyjmowanie nadmiernej ilości białka. Dlatego też stawy osób uprawiających trening wymagają wsparcia w postaci suplementów. Niezbędne będą zwłaszcza suplementy na regenerację stawów po treningu.

Wybierając suplementy na stawy dla sportowców należy zwrócić uwagę aby w ich składzie znalazły się takie substancje jak glukozamina, chondroityna, kolagen i witamina C. Substancje te budują stawy i wpływają korzystnie na ich odbudowę po wysiłku.

Tags: , , ,